söndag 18 november 2007


Känns konstigt, men på ett bra sätt... Gick igenom min stora låda med viktiga saker i.. Alla våra minnen ligger där.. alla lappar, brev, dikter, bilder. Alla häften vi delade. Häften jag först skrev i.. sedan fick du tag i det och skrev lite, sen tog jag det från din väska i skolan i hemlighet, eter det tog du ifrån mig det, och till slut gav du mig det med vilja.

Det är en hel bunt av papper, olika sorters av papper. Vitt, randigt, rutigt.. Alla har vi skrivit på. Branäs tiden, då du för allra första gången sa "Jag älskar dig".. alla små dikter som du skrev mitt i natten...

Jag visade allt för dig i lördags och du sa "Ska vi göra en bok av det?"

Så nu har vi en jätte stor vacker bok, en vit bok med en intryckt blomma på framsidan. Och alla sidor i boken består av tjocka ljugråa sidor. En såndär stor bok där man klistrar in bilder från semestern, eller gamla brev, eller saker. En såndär stor vacker bok som i filmer, där någon öppnar och ser alla minnen. En sådan har vi..

Så i veckan ska vi fixa lim och sax, färgpennor och sätta oss ner och gå igenom alla dikter.. alla minnen och klistra in dem i boken...

"För vi ska göra en bok"...

Inga kommentarer: