söndag 18 november 2007

Detta skrev du till mig en dag.. för två år sen..

Hur ska jag klara mig utan min hjälte,
du som rädda mig från elden inombords,
En hjälte en ängel du är,
med vingar av silke och din kropp av dess like,
Ditt interlekt så vackert och begåvat
något hos mig du väckt…


Jag ser en vacker blomma komma fri från jordens smuts

Tänk om dina…
Drömmar som ska levas och även föverkligas.
Livet är som det är, fast än dina drömmar kan hittas.
Tänk om…
Om dom hittas, vad kan det då bli funnet.
Tänk om rädslan för kärleken, när är det vunnet?
Om du…
Sen när du lever dina drömmar och finns i mina dikter.
Då när vi går på stranden och tar en massa risker.
Vågar du…
Leva livet, släppa loss och inte vara rädd?
I sånna fall, där är jag, I ditt hjärta och jag blir sedd.

I våra ögon ser vi varandras smärta,
I dina ögon är du oskyldig, i mina ögon är jag oskydig
Fångad, mina kedjor lika iskalla som ditt hjärta.
En sol I förmörkelse, du hos någon annan,
Livet med dig, vore livet i ljuset, för dig är jag ljuset

Tacksam, fastän lever livet i mörker.

Inga kommentarer: