lördag 15 september 2007

Nåra gamla inlägg från en gammal blogg

Striden och vinet.. 10 April 2007
Du är min riddare, som dricker sitt vin efter varje vunnen strid. Min riddare som drar sitt svärd för att kämpa för rättvisan, kämpar för det som är närmast hans hjärta. Precis som du kämpade för mig... Jag var både striden och vinet

Det första riktiga jag skrev.. 27 Mars 2007
Du skrev "som en ängel av is" och jag skrev det här.. En vacker ängel av is. Hon glimtar och glänser. Skiner upp rummet med sin ljusblåafärg. Ett leende ingen glömmer. En kropp alla vill ha. Vackra ögon som glittrar, med läppar som förtrollar

Om du var min.. 9 Mars 2007
Med dig min superman skulle jag rymma till andra sidan världen. Låta våra namn bli glömda. Se de vackraste platserna Gud har skapat. Leva i drömmar. Känna dina armar kring mig, beskyddande och varma. Skulle ge upp all evighet för att leva i mina drömmar. Ta den jäkla bilen någongång och bara köra ! Inte vilja komma tillbaka

Påståenden.. 8 Mars 2007
Som en blomma, som inte vågar öppna sig. En så vacker Lilja som stänger ihop sina blad som inte vill att någon ska röra vid henne, de lena bladen ska förbli orörda, den vackra färgen av solen bleks bort.. Som en vit målarduk.. tom och blek.. men sen börjar alla måla på den o fylla den med färg..

Handen kring mitt hjärta.. 21 November 2006
Jag har en vän, en som bryr sig om mig. Hon lyssnar och förstår. Hon ger råd och jag följer dem. Hon gör mig glad. Hon ger mig trygghet.Hon ger mig hopp.Min vän heter Connie, och är en ängel till bästa vän. Tack för att du finns. utan dej hade jag varit tom!

Painted Black.. 31 December 2006
Jag var som en blank målarduk, vit som snön. ljus som stjärnorna, tom som luften. Helt blank, inte en enda droppe färg, inte ett enda ord. Men så började alla måla på mig, kasta färg, blå, gul, röd, lila ... Positivt? Ja, på ett sätt ja, nu var jag inte blank längre. Jag fylldes med färger, men bara på utsidan. Negativt? Ja, jag förstod inte varfifrån färgen kom? Vad den betydde, varför jag förjänade den. Sen började alla kasta ord, meningslösa ord. Bara för att fylla mig. För att stämpla mig. Bra ord och dåliga ord. Jag förstod fortfarande inte varför. Vad betydde dessa ord? Vad hade dem för mening?

... färgen är kvar, den går inte bort. Orden är lika tydliga hela tiden. Jag vill att dem försvinner, suddas bort, blir oklara.

I wish.. 2 December 2006
Jag vill att allting omkring mig stannar, står helt still. Jag vill kunna njuta av ett enda ögonblick länge.. Jag vill minnas bra minnen och glömma dåliga.. Jag vill känna bra kyssar och förvränga de dåliga..Vill behålla bra känslor och få bort de dåliga..Varje dag vill jag ta friska andetag och kväva de dåliga.. Låt tystnaden brytas och misstag förlåtas ! Tillåt ditt hjärta välja rätt ! Ta nya vägar och tänk inte ens tanken om att ta ett steg bakåt.. Förlåt dem som sårat dej och be om förlåtelse från dem som du sårat.. Se till att aldrig förlora någon ditt hjärta älskar..

Tystnaden är högre än du tror.. 26 Januari 2007
Tysta ord kan få en dörr att stängas. En dörr som smäller så hårt. Dörren som jag är rädd för nu. Den någon gick ut igenom, stängde bakom sig och aldrig kom tillbaka. Tog med sig alla saker, alla känslor. Lämnade ingenting. Rummet som någon fyllde, rummet som någon sedan tömde och lämnade bakom sig. En dörr som är som ett minne för livet. Tappade bort nyckeln, för att aldrig finna den. Aldrig ta steget tillbaka och fylla rummet igen.

Tänk att mina tomma ord som jag inte ens fick ur mig kunde göra sån skada, mina tomma ord som inte ens hördes kunde få en dörr att smälla så hårt. Mina andetag som var så tunga hördes tydligen, mina känslor och mitt humör syntes tydligt. Förlåt det var inte meningen.

Keep on having a dream.. 30 Mars 2007
Det handlar om att inse vad man vill i livet, vad man har för mål. Ingen annan ska behöva visa vägen för en annans liv. Ingen annan ska behöva vara livet själv åt någon. Man måste klara sig själv och inte vara beroende av någon annan. Ingen vill känna någon hänga på ens axel heller, då släpper man taget och låter personen falla på marken för att sedan låta lära sig att ställa sig upp och börja kämpa. Att finna sin andra halva som gör en lycklig är som att leta efter en droppe i havet. Omöjligt. Men när man väl hittat den droppen, den speciella, ska man kämpa för livet för att behålla den o inte låta någon annan ta ifrån en lyckan. Känna att man har någon som kan få en att le, någon som kan få ens drömmar att gå i uppfyllelse eller bara känna att man har någon att hålla i handen är underbart ! Hemligheten är att aldrig gå vidare utan att ha förlåtit. Läka såret innan man tar bort plåstret. Sedan måste man inse varför problemet uppkom.. vems fel det var och hur man kunde göra annorlunda för att förhindra ett slut.. Visst är det enklast att skylla på den som flyr ifrån problemet istället för att lösa det, men oftast är det enklast att bara ge upp

Inga kommentarer: