lördag 18 augusti 2007

Vi bygger en mur, som skiljer oss åt

Så fånigt igentligen, livet är. Vi skapar så stora problem för oss själva. Vi skapar så stora problem för varandra. Alla gör det värre för andra, ingen hjälper eller underlättar. Ingen är nöjd, alla vill ha mer. Ingen ger, bara tar. Alla är så ivriga, strävar efter så mkt mer.

Jag antar att jag hör saker jag igentligen inte förtjänar, antar att jag tillåter andra trycka ner mig för att jag inte vågar säga ifrån. Jag kanske förtjänar det? Vet dock att jag inte accepterar det! Alla viskar, om mig, kring mig, som om jag inte hör det? Respekt? Mitt värde sjunker, jag tar det. Spelar ingen roll längre, för jag orkar inte. Jag blir så ilsken i kroppen att jag bara vill skrika! Blir så tårögd att jag bara vill brista ut och låta tårarna rinna, men jag kan inte, klarar inte det. Jag är fast i mina kedjor, men nu stannar jag, kämpar inte emot. Orkar inte mer. Dem håller fast mig och vägrar släppa.

Jag gråter när ingen ser, jag ler när alla är omkring mig. Känns mkt bättre att låtsas. Inte för att jag ljuger, för jag erkänner om nån frågar, men ingen frågar. Jag försöker finna en mening med livet, men hittar den inte. Vill bara leva, men ibland är jag inte nöjd med livet heller.

There's another world inside of me
That you may never see

There's secrets in this life
That I can't hide
Somewhere in this darkness
There's a light that I can't find
Maybe it's too far away...

Maybe I'm just blind...

So hold me when I'm here
Right me when I'm wrong
Hold me when I'm scared
And love me when I'm gone
Everything I am
And everything in me wants to be the one
You wanted me to be
I'll never let you down
Even if I could
I'd give up everything
If only for your good
So hold me when I'm here
Right me when I'm wrong
You can hold me when I'm scared
You won't always be there
So love me when I'm gone
Love me when I'm gone...


When your education x-ray
Can not see under my skin
I won't tell you a damn thing
That I could not tell my friends
Roaming through this darkness
I'm alive but I'm alone
Part of me is fighting this
But part of me is gone

Inga kommentarer: