söndag 29 juli 2007

Du är här, men inte som förr

En röd skylt! Alla bör se den! Den betyder stopp, jag visar den för er för att säga att jag inte orkar mer, jag vill inte höra fler ursäkter, vill inte höra fler detaljer.

***
Du har bollen i handen, spelet är i dina händer.
Du springer med bollen, du håller i den så hårt. Du ser linjen du ska kasta dej över. Men du är inte där än, du har lång väg kvar. Du vet att du kommer få hårda tacklingar, men du vill till linjen.
Nu äre upp till dej om du tänker ta emot alla tacklingar, om du tänker låta dem lägga dig ner eller om du kämpar med all din styrka för att nå linjen. För när du når linjen, kommer jag stå där och vänta på dig!

Du vet hur jag ser dig, för de har ja sagt förr. Du vet att jag ser dig kasta dig över linjen, för de är de du vill. Och när du sedan gjort din touchdown har du din framtid i dina armar. Sedan fortsätter du leva, du håller inte längre i bollen, men du lär unga, små hur dem ska hålla. Du lär dem hur man ska kasta sig, du lär dem hur man ska kämpa, hur man ska ta emot dem hårda tacklingarna som du gjort hela livet. Du berättat sagan för dem om den drömmen du hade som stod på andra sidan den linjen och väntade på dig. Det var de enda som höll dig stark. Det vill du lära dem, att deras framtid finns bakom den linjen. Du är deras coach, deras ledare till framtiden.

***

Jag har hört de tusen gånger, och de är de enda som håller mitt hopp kvar. "han är tillsammans me henne, men pratar bara om dig. Allt han tänker på, pratar om, är dig. Och när jag frågar: men hon du e tillsammans med? Då tittar han bara ner och förstår sj, att han känner något stort för dig så mkt att han bara pratar om dig hela tiden"

Inga kommentarer: