lördag 26 januari 2008

Jag har ett hjärta av snö, skört och vasst som skaren.
Det smälter lika fort som isen.
Jag säger "tiden är för dyrbar", för tiden går snabbare än du tror.

När jag säger "vart ska vi inatt?" menar jag igentligen "livet, vart ska vi i livet?"

Man ska aldrig ta någon för givet, men där säger jag emot mig själv. Jag har tagit mig själv för givet ett antal gånger.
Man ska aldrig bryta löften, men det är det enda jag är bra på. Dock, så är dem enda löfterna jag brutit mina egna.

Det är en konst att vara trogen, inte alla som kan. Inte jag heller.

För jag hade aldrig sårat, aldrig velat se dig lessen och krossad.
Vill se ditt hjärta helt och varmt. För det ska ju värma mig.
Varför krossa något som skyddar en själv?
Velat se oss bilda en familj, för vad går livet ut på?
Skulle aldrig ta din själv ur din kropp och färga de svart.
Ville ju se upp till dej, men nu ser jag ner.


Just wishing I had someone to sleep beside
That one who would love me no matter what
Who would tell me a story at night
Wish I had someone who could treat me like a flower

A heart, that will be there, see my life through his eyes
Make a family together, built a home.

Give me wings, so I could fly away from here
Give me dreams that will come true
Hold my hand, today and tomorrow

Inga kommentarer: