fredag 14 december 2007

Sammanfattning av Polen resan, gör en snabb punkt lista. Orkar inet skriva detaljerat...

*Vi trodde att det gick att köpa flygbussbiljetter på bussen, men nej. Där började kaoset.
*När vi väl ska checka in väskorna säger tanten "Hoppas du har pass oxå ditt leg är ogiltigt som rese legetimation" KUL ! Jag och Alex fick gå över till POLISEN och göra ett "provisoriskt pass" för 4 dagar för fu**ing 980 kr! Passet fick han inte ens behålla! Vi kom överrens med Polis mannen så bra att Alex fick VIP behandling, han behövde inte visa passet vid passkontrollen ens.
*Flygrädslan kom direkt när vi gick på palnet och jag började gråta.
*Väl framme väntade pappa och farfar. Pappa hade militär kläder på sig så han ställde sig framför en julgran och vi höll på att missa honom.
*Sen var det shopping dags.. Alex har köpt en underbar militär jacka, skor, mjukisar såklart, o en maaaassa mer.
*När vi va i gamla stan bestämde Alex sig för att vara fotografen, han tog enbart kort på duvor. Sen började han vandra bort och leta efter mig, dock var det han som tappade bort mig.
Det är så sjukt mkt saker som har hänt som ja bara inte har ork att skriva ner. Men vi har tagit tusen bilder så kära o nära kan se :P

* Dock var resan hem inte rolig. Planet var för senat pga tekniska fel. Piloten behövde få godkänt att flyga med det tekniska felet som var någonstans i bensintanken. Efter en halv timma fick vi godkänt, vi ska flyga med en ÖPPEN LUCKA och lite bensin. Tillräckligt för att kommta till Sverige. Jag brister ut o tårar och halvt skriker att ja vill byta plan...
Men vi landar till slut oskadda. Usch.

Resan har gett mig mkt. Den lät mig komma min Superman ännu närmare. Verkar som om den gav honom lika mkt. Han trivdes underbart bra med Pappa, farmor och farfar och alla andra små troll i familjen.

LOVE !

Inga kommentarer: