måndag 23 juli 2007

Liljan har förlorat Superman

Då är man tillbaka på botten igen. Har ramlat ner för alla trappor. Kände någon som puttade, alla puttade.. jag försökte stå kvar, hålla i mig. Men nu har jag ramlat ner. Det kanske är mitt fel? Kanske jag som får skylla mig själv för att jag var så korkad? Jag kanske tog allt för givet, och inte såg vad som händer, du kanske hade rätt att göra så? Men varför känns de då som om jag inte förtjänar det?

Alla drömmar är borta. Alla önskningar. Kommer inte få bära ditt barn, kommer inte flytta ihop. För du är så korkad och tänker inte så långt, du ser inte vad du förlorat

Jag var så blind, så korkad. Jag litade på dej, för att jag ville och du ville. Du ljög, som ingen annan ljugit förr. Du ljög som om du själv var övertygad om din egna lögn.

Du har förlorat din Lilja, och jag har förlorat mig Superman. Vill inte säga att jag hatar dig för jag älskar dig. Men jag har lämnat dig, och jag vet att jag är stark nog att börja gå själv igen. Alla gör misstag, men du gör dem för ofta, du gör för stora. Det värsta är att du inte ser dem själv, du förlorar allt men du står ändå upp och säger "jag har inte gjort något fel" Du skapar kaos, men säger "det kommer att ordna sig".

Jag har sagt att när jag får reda på sanningen kommer jag dö, dö innombords. Det är precis vad jag är nu, död innombords. Du har hållt en kniv brevid mitt hjärta, nu tryckte du in det. Du såg mig gå igenom ett helvete, dag in och dag ut fick jag läsa allas kommentarer, du såg mina tårar fällas, mitt hjärta skrika! Du visste att allt var sant, men du är så jävla feg för att erkänna dina fel! Du påstod att jag var feg, HA ! vem fan har gått runt och ljugit, undrar om du ens har skämts? undrar om du någon gång tittade på mig, i mina mörka ögon och tänkte, "fy fan vilken idiot jag är som ljuger för henne"

Men det värsta är inte att jag fått reda på sanningen, utan att du inte bryr dig. Du har accepterat allt och börjat gå vidare. Men jag är kvar här på samma plats och vill inte gå. Jag gråter floder gråter hav, mina tårar är kalla som is. Jag har ingen styrka kvar i min kropp men skulle helst vilja ställa mig på en bro och skrika allt jag kan. Det får göra ont, men ingen smärta känns, för du har skadat mig mer än jag själv kan skada mig själv.

Det som gör mest ont är att jag var redo att ge upp allt.. ge dej allt. Ser nu att du tog inte oss lika seriöst som jag gjorde. Då hade du inte gjort ett så litet onödigt misstag som du gjorde. Du kan inte ha varit så stolt över din kärlek för mig, du kan inte ha känt att du klarar dej på den, för då hade du inte behövt mer. Du blir aldrig nöjd. Det räckte med att du sa "Nej, jag älskar PJ, åk hem"
Inser nu att du var för svag, för feg som vanligt. Du har haft ett sånt liv innan, men så vill inte jag ha det. Det handlar inte om att förlåta och gå tillbaka.

Vet inte ens varför jag skriver, för inget jag skriver känns vettigt. Antar att jag skrev av mig allt igår på dem tre sidorna som fylldes med gråa ord.

Du stod och vinkade mig hejdå till tåget imorse, visste bara inte att det var det sista vi skulle få se av varandra.

***
Hide away-Laleh
Was looking for a place to hide away
Instead I lost the heart I gave away
Tell me how could love stand a chance again...

Over and over -Nelly
Now that I realize
That I'm goin down
From all this pain you put me through

swallowed in the sea-Coldplay
Oh, what good is it to live
With nothing left to give
Forget, but not forgive
Not loving all you see

Why worry-Sylver
Nights are getting longer¨
Soldiers lost their faith
Dreamers have stopped dreaming
Heaven no longer waits
Earth has stopped revolving
Moon has lost its glow
Seasons have stopped turning
Rivers no longer flow

Turn the tide-sylver

The smile has left your eyes-sylver
You play with love like you play with words
Can't you see it's me you've hurt
Now my dreams turn into dust
It wasn't love, it was only lust
You're not the same
You're playing game
You've filled my heart with your lies

All that you have is your soul-Tracy chapman

I Natt- tomas ledin

linger - The Cranberries
And I swore,
I swore I would be true
And honey so did you
So why were you holding her hand
Is that the way we stand
Were you lying all the time
Was it just a game to you


If you, if you could get by
Trying not to lie
Things wouldn’t be so confused
And I wouldn’t feel so used

Bittersweet symphony- The verve

Vill bara lyssna på låtarna o springa.. aldrig sluta springa ! Vill glömma allt som hänt för jag hatar det så mkt! Vill vrida tillbaka klockan tusen varv för att göra allt till rätta!
Önskar jag kunde glömma mitt namn, önskar alla kunde glömma mig!
Ta den förbannade bilen och åka, inte vilja komma tillbaka..

Du har tagit sönder mig i tusen bitar, spridit mig över världen.
Jag hoppas du skäms, hoppas du inser vad du förlorat. önskar att du aldrig någonsin kommer såra någon så mkt som du sårat mig.

vill du gå tillbaka till henne, så varsegod. om du tror att du kommer må bättre så. minns då alla de tider vi pratade och förstod varandra, glöm inte den tiden då vi sa samma saker exakt samtidigt. Försök må bra, men aldrig kommer du finna någon som känner hur du tänker.


Inga kommentarer: