onsdag 13 juni 2007

read me

Läs min kropp som om jag vore en bok, förstå varje avsnitt. Lär dej varje ord.
Rör vid mig som om jag vore den finaste sanden på öknen, låt fingertopparna snudda vid min hud. Dröm om mej som om jag vore din djupaste dröm. För jag är dem klaraste färgerna i din fantasi.

Jag sitter här och tittar på solnedgången, de sista skenet speglas mot vatten ytan. Ser de lugna vågorna jämnas med ytan. Jag ser solens färger forsvinna precis som Supermans krafter vid närhet av kryptonit. Men jag kommer alltid se dej, lika full av drömmar som mitt hjärta är. Kommer minnas alla tider då du fanns där när jag längtade efter dej mest, kommer minnas den gången du gick även fast du hörde mitt rop efter dej.
Du är och kommer alltid vara min dröm.

Drömmer mig bort, till den världen vi skapade. Den finns där, men utan dig vid min närhet är det svårt att göra den verklig. Den finns då bara där som en illusion, en skapelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

De är mkt du inte vet .